Ako na awp?
18. 7. 2009
Určite sa vám už stalo, že ste v nejakom deme/videu videli, alebo na serveri stretli skillera AWPáka a snažili ste sa od neho odkukať ako sa to robí?. Ale nech ste to skúšali akokoľvek dlho, všetkými možnými aj nemožnými spôsobmi, nedarilo sa vám ho napodobniť. Alebo ste sa v zručnosti s AWP dostali na určitú úroveň a chceli by ste ísť ešte vyššie, ale nejde to a vy stále stagnujete? Tento článok sa vám pokúsi odpovedať prečo a ako na to. Vývojári CS-ka resp. HL-enginu sa stále snažia čo najviac priblížiť súboje v tejto hre realite, čo má pre nás hráčov jeden dosť podstatný nepriaznivý dôsledok - nepresnosť zbraní pri streľbe a obzvlášť pri streľbe z AWP. Takže teraz sa pozrieme na to, ako si trošku pomôcť.
Spawn Jump
Predstavte si teraz nasledujúcu situáciu: Máte AWP, túlate sa po mape (samozrejme na publicu! a hľadáte, koho by ste sejmuli). Zrazu proti vám vybehne protivník s automatom a spustí na vás fullauto. Prvé čo urobím ja (a urobí to asi väčšina hráčov), ak to do mňa šije je, že vyskočím (to je asi jediný pohyb, ktorý vám engine hry okrem otáčania sa vo chvíli keď to schytávate dovolí urobiť a okrem toho to rozhodí mierenie protivníka a dá vám trochu viac času na akciu) a vo vzduchu mierim a zoomujem AWP-ko na protivníka aby som ho po dopade odstrelil. Vo vzduchu strieľať s AWP nemá zmysel, netrafíte absolútne nič ani pri perfektnom zamierení so zoomom. Kľudne si to skúste - pustite si nejakú mapu, kde sa dá kúpiť AWP, znížte si gravitáciu cez sv_gravity 1 napr. na 1, vyskočte a strieľajte, či sa trafíte aspoň do nejakého okna. Ale späť k nášmu stretu AWP vs. fullauto automat. Ak by ste hneď po dopade s AWP vystrelili na protivníka takmer na 100% ho netrafíte. Prečo? Preto lebo mrcha engine hry napodobní skutočný život a po dopade na zem rozhodí presnosť zamerania zbrane. Východiskom je chvíľku počkať a až potom vystreliť. Lenže na to už nebude čas - to už budete mŕtvy. Lepším spôsobom je využiť chybu/vlastnosť enginu hry a okabátiť ho: Všetko čo som vyššie písal o výskoku a dopade s AWP a rozhodení mierenia neplatí keď skočíte alebo dopadnete smerom dozadu. V praxi sa to teda robí tak, že vyskočíte a v momente keď ste vo vzduchu stlačíte klávesu pre pohyb dozadu (stačí len krátko stlačiť a pustiť, nemusíte ju stále držať). Týmto sa rozhodenie mierenia po dopade neprejaví a vy môžete ihneď strieľať a fragovať. Tento skok sa volá tzv. Spawn Jump. Samozrejme dá sa/treba ho použiť aj v prípade, že niekde vyskočíte s AWP-kom spoza nejakej krabice (alebo z nej zoskočíte) a hneď chcete páliť po protivníkovi.
Komentáre
Prehľad komentárov
Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.